Samen voor een beter milieu!

Samen dragen we ons steentje bij aan het milieu en daarvoor hebben we jullie hulp ook nodig!

Nee tegen PMD

Wij gebruiken als school geen PMD meer. We proberen om alle het PMD-materiaal in onze school te mijden. Daarom gebruiken we in de leraarskamer ook geen PET flessen meer, maar zijn we overgeschakeld op glazen flessen. Wij verwachten dat de kinderen zoveel mogelijk een hervulbare drinkbus meenemen om zo samen onze afvalberg te verminderen.

Dikketruiendag

Jaarlijks zetten we voor gedurende één dag de verwarming een graad of twee lager om zo onze uitstoot te verminderen. Het is dan ook aangeraden om jouw kind extra warme kledij aan te doen. Er is niets zo gezellig om in de winter een lekker warme trui aan te trekken!

datum: 29 januari tot en met 4 februari 2024.

Gezond tienuurtje

We hechten enorm veel belang aan de gezondheid van onze leerlingen. Als school dragen we hier graag ons steentje bij. Zo vragen we om aan u en jouw kind een stuk fruit of groenten mee te geven als tienuurtje. Dit is verfrissend en geeft voldoende energie aan je kind om de dag te doorkomen. Laat de ongezonde snacks thuis en doe mee met ons gezond.

Gezonde week

Er is niets zo belangrijk als gezond en evenwichtig te eten. Tijdens de gezonde week spenderen we hier extra aandacht aan. Naast de gangbare regels om overtollig suiker op onze school te verbieden (frisdrank, snoep, chips,…) zetten we onze deze week extra in. De kinderen dienen extra snacks achterwegen te laten en gezonde voeding mee te nemen. Dit kan al heel eenvoudig door een stuk groente mee te nemen of dit tussen de boterhammen te leggen. Vermijdt deze week zeker choco, confituur en ander zoetig beleg! Samen dragen we ons steentje bij aan een gezonde levensstijl.

Iedere dag dat uw kind een gezonde brooddoos meeneemt leidt tot een extra kans om in de prijzen te vallen! Er wordt van iedere graad één winnaar getrokken door een onschuldige hand. Deze wint een overheerlijke gezonde prijzenmand. Mee doen maar!