Sport in de kijker!

•  Jaakschram
    Als school in Hoboken nemen wij ieder jaar deel aan het grootste loopevenement van Hoboken, namelijk de Jaak Schram parkloop. De Jaak Schram gaat ieder jaar door in de groene omgeving van het park Sorghvliedt. Iedereen kan gratis deelnemen aan dit loopevenement. Er wordt telkens gestart met een korte loop van 1 kilometer. Nadien kan je deelnemen aan verschillende loopafstanden (2,5 km – 5km – 7,5 km of 10 km). Laat zeker aan jouw leerkracht L.O. weten als je meeloopt.
  • Voetbalwedstrijd

Jaarlijks wordt er eenmalig een voetbalwedstrijd tussen verschillende scholen georganiseerd. Onder begeleiding van de L.O. leerkrachten nemen de kinderen deel aan dit voetbaltoernooi.

• Bodymap

Zowel de kleuter- als de basisschool zetten zich in voor de bodymap oefeningen. In de kleuterschool gaat men aan de slag om zowel de fijne als grove motoriek bij de kleuters te stimuleren. In de lagere school zet men vooral in op bewegingstussendoortjes.

De bodymap-oefeningen stimuleren volgende vaardigheden: