Als school vinden we veiligheid in het verkeer zeer belangrijk, daarom zetten wij ons mee achter het initiatief ‘Helm Op Fluo Top!’.

We stimuleren het dragen van een fluohesje en fietshelm bij onze leerlingen. De leerlingen krijgen een sticker voor iedere dag dat ze naar school komen met een fluohesje en/of fietshelm. De stickers worden opgespaard en kunnen nadien worden omgeruild voor een beloning. De beloning bestaat uit een gratis ticket naar de Zoo Antwerpen, Planckendael of het Serpentarium.

Start:  maandag 6 november 2023 tot en met vrijdag 9 februari 2024.
Samen dragen we bij aan meer zichtbaarheid in het verkeer!

Verder vinden we het heel belangrijk dat kinderen zich veilig in het verkeer begeven. Zo doen we als school, naast de verkeerslessen, ook mee aan de ‘Grote verkeerstoets’ die vanuit de overheid wordt georganiseerd. Elke leerling van het vijfde leerjaar krijgt een unieke inlogcode om op https://www.verkeerstoets.be/ te oefenen.
In de maand april starten wij met oefenen, dit zowel op de website van de grote verkeerstoets als op apps op de iPad. We stomen onze kinderen klaar om eind april de grote toets te doen, zodat ze zich veilig in het verkeer kunnen begeven.